Strona Główna 19 Listopad 2017

Nowa Ruda Info

24/09.2011 - Wycieczka do Görlitz
Wydarzenia

W dniu 24.09.2011 odbyła się wycieczka do Görlitz. Oczywiście nie obyło się bez wczesnej zbiorki o 5,45 przed noworudzkim  MOK-iem. Wyspani i pełni sił ruszyliśmy w podróż. W Gorlitz byliśmy około godziny 10.00. Naładowani pozytywna energią, ruszyliśmy uliczkami Starego Miasta. Gorlitz jest jednym z niewielu niemieckich miast, niezniszczonych podczas II wojny światowej, a co za tym idzie posiadających niezaburzony układ przestrzenny i zabytki ze wszystkich epok historycznych. Najsłynniejsze jakie zobaczyliśmy to Nowy Ratusz, Młyn (Vierrademuhle), kościół św. Piotra i Pawła, który dzięki swojej wysokości stanowi centralny punkt miasta. Zafascynowani estetyką i historią miasta ruszyliśmy do Muzeum Śląskiego. W Muzeum Śląskim  zgłębialiśmy  burzliwą historię i różnorodność kulturową tej fascynującej krainy. Następnie odwiedziliśmy Muzeum Przyrody . Niezwykłe muzeum wspaniale łączy różnorodność i piękno górnołużyckiej natury : biologii, geologii, ekologii. Nie obyło się bez warsztatów językowych, które pomogły nam ustabilizować wiedzę o języku niemieckim i zdobyć dodatkowe słownictwo podczas praktycznego działania. Po zwiedzaniu mieliśmy czas na posiłek i chwilowy odpoczynek oraz możliwość nieskrępowanego podziwiania uroczego, zabytkowego miasteczka. Napełnieni wiedzą oraz zauroczeni pięknym Gorlitz, wracaliśmy do domu.. W Nowej Rudzie byliśmy około godziny 20.00  Gorlitz to fascynujące miejsce , które opowiedziało nam swoją śląską historię...