Strona Główna 26 Wrzesień 2017

Gimnazjalista w miasteczku Western City 25-27.05.2012
Wydarzenia
GIMNAZJALISTA W MIASTECZKU WESTERN CITY

W dniach 25 –27 maja 2012 roku odbyła się szkolna wycieczka do Karpacza, współfinansowana ze środków Urzędu Miejskiego w Nowej Rudzie. Krótko po godzinie 15.00, w grupie dwudziestu uczniów klas I –III Gimnazjum nr 1 im. Zjednoczonej Europy, wraz z opiekunami: p. Iloną Piotrowicz, Alicją Postrożną, Barbarą Stoińską oraz Marzeną Żolik spotkaliśmy się przy szkole, by wyjechać na długo wyczekiwany, trzydniowy rajd do Karpacza.
Droga busem do tego pięknego miasta minęła bardzo szybko ze względu na świetne  towarzystwo i przyjazną atmosferę. Tuż po godzinie 17.00, dojechaliśmy do schroniska "Liczyrzepa" i po zakwaterowaniu w pokojach
i szybkim przebraniu się, wyruszyliśmy na krótki spacer po mieście.
W trakcie „spacerku” zwiedzaliśmy Dziki Wodospad oraz zaporę na Łomnicy. Wieczorem zorganizowaliśmy ognisko integracyjne, podczas którego wszyscy bardzo miło spędziliśmy czas. Następnego dnia, po baaardzo wczesnej pobudce, zafundowanej przez opiekunów i porannej gimnastyce, oraz wspólnym śniadaniu, pod opieką pani przewodnik czekało na nas wyzwanie – Śnieżka! To była ciężka (piesza) wyprawa, która zakończyła się sukcesem. Choć dojście na szczyt nie było łatwe, to po dotarciu na najwyższe wzniesienie Czech, byliśmy szczęśliwi i dumni, gdyż podróż trwała długo i była dosyć męcząca. Do wszystkich nas chyba dotarło, jak ważne znaczenie ma towarzystwo, z którym podróżujemy. Tuż po zejściu ze Śnieżki udaliśmy się do kościółka Wang, gdzie pani przewodnik opowiedziała nam jego historię. Zwiedziliśmy również pobliski cmentarz. Nieco głodni, po wyczerpującej wyprawie, udaliśmy się na obiad, a następnie z powrotem do schroniska. W przemiłej atmosferze, choć trochę zmęczeni, wyżywaliśmy się artystycznie przy pomocy masy solnej, lepiąc zwierzęta. Naszym opiekunom udało się wyśmienicie połączyć zabawę z edukacją.
Ostatni dzień, bardziej lub mniej wyspani, poświęciliśmy na zwiedzanie Muzeum Sportu i Turystyki oraz Muzeum Lalek, gdzie mieliśmy okazję obejrzeć ciekawe eksponaty i wiele się o nich dowiedzieć. Na zakończenie wyprawy, pojechaliśmy do miasteczka Western City, gdzie miło spędziliśmy czas, przenosząc się do czasów amerykańskiego Dzikiego Zachodu. Krótko po tych atrakcjach, siedzieliśmy już w busie, w drodze do domu. Do Nowej Rudy wróciliśmy z uśmiechem, podkrążonymi oczami i bolącymi łydkami, ale  pełni wrażeń, z masą wspomnień i smutkiem, że już jesteśmy z powrotem.
Wycieczka minęła bardzo szybko, za szybko, większość z nas na pewno chciałaby zostać jeszcze dłużej, dalej zwiedzać, „wędrować” szlakami górskimi i spędzać czas w tak miłym towarzystwie. Wszystkim nam, trzydniowy wyjazd do Karpacza długo zapadnie w pamięci i będziemy wracać do niego we wspomnieniach.