Strona Główna 24 Listopad 2017

Wycieczka do Warszawy 26-28.05. 2012
Wydarzenia
WYJAZD DO WARSZAWY

W dniach 26-28 maja 2012 roku grupa 8 uczennic Gimnazjum nr 1 im. Zjednoczonej Europy w Nowej Rudzie wraz z opiekunami panią Danutą Markuszewską i panią Ewą Karcz udała się do Warszawy.
Pod MOKiem wszystkie byłyśmy punktualnie pół godziny po północy z walizkami i torbami z jedzeniem na 10 godzin jazdy. Busem jechałyśmy razem z dziećmi ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Nowej Rudzie i ich opiekunami. W stolicy byliśmy ok.9:30. Szybko zakwaterowałyśmy się w swoich pokojach, a po 20 minutach wyjechałyśmy razem z podstawówką na zwiedzanie stolicy. Na pierwszy ogień poszedł cmentarz na Powiązkach,na którym pochowani są m.in. Miron Białoszewski- autor "Pamiętnika z powstania warszawskiego", Wojciech Bogusławski- ojciec sceny narodowej,Leopold Staff- wybitny polski poeta, czy Władysław Stanisław Reymont- autor "Chłopów". Następnie mogliśmy podziwiać Pałac Łazienkowski wybudowany z inicjatywy ostatniego elekcyjnego króla polski Stanisława Augusta Poniatowskiego. Później przyszedł czas na obiad i Pałac Kultury i Nauki- jeden z najbardziej rozpoznawalnych obiektów w Warszawie i całej Polsce. Tam natknęliśmy się na wystawę o twórczości Leonarda da Vinci i wjechaliśmy na szczyt, by podziwiać panoramę naszej stolicy i oczywiście zobaczyć "z góry" nasz stadionnarodowy! Zmęczone wracałyśmy pieszo do bursy przez Stare Miasto,gdzie każda z nas mogła poczuć przedsmak mistrzostw Europy w piłce nożnej.
Drugiego dnia zwiedziłyśmy Muzeum Powstania Warszawskiego, które co roku przyciąga tysiące turystów, a także Muzeum Narodowe. Przy okazji natknęłyśmy się na "do hymnu"(sponsorowane przez Warkę), gdzie miałyśmy okazję spotkać Adama Sztabę i pokazać swoje talenty artystyczne w wykonaniu hymnu narodowego. Wieczorem znów pojawiłyśmy się na starówce, gdzie naprawdę nie można było się nudzić! Niestety ten wieczór był naszym ostatnim w Warszawie. Każda z nas starała się wchłonąć jej jak najwięcej i zachować jak najwięcej pozytywnych wspomnień z nią związanych. W poniedziałek wcześnie rano byłyśmy już spakowane i mentalnie przygotowane na prezentację projektu dotyczącego noworudzkiego ratusza. W Zamku Królewskim owe "targi" rozpoczęły się o godzinie 11:00 i trwały cztery godziny w trakcie których była przerwa na obiad. Dzięki przybyciu do arkad Kubickiego nie tylko miałyśmy szansę promować Nową Rudę ale także uczyć się od innych, czerpać od nich pomysły i nawiązywać nowe znajomości. Tuż po rozdaniu upominków i uroczystym zakończeniu wsiadłyśmy do Smilebusa, by ruszyć w stronę domu. Mimo tęsknoty za Nową Rudą i rodzicami miałyśmy poczucie, że nie chcemy opuszczać tego miasta tętniącego życiem!W każdym razie największe podziękowania chciałabym złożyć w imieniu swoim i koleżanek panu burmistrzowi Tomaszowi Kilińskiemu i Urzędowi Miasta za dofinansowanie bez którego zapewne nie mogłybyśmy spędzić tak fantastycznego czasu w stolicy i to przed Euro 2012!Wielkie podziękowania należą się także pani Ewie Karcz i pani Danucie Markuszewskiej za sprawowanie opieki nad nami, pani Ewie Słocie,panu Zbigniewowi Kilińskiemu oraz naszym młodszym kolegom i koleżankom za świetne towarzystwo!