Strona Główna 20 Wrzesień 2017

Nowa Ruda Aplikacja

Nowa Ruda Info

11.09.2010-Rajd na Śnieżkę
Wydarzenia Dnia 11 września 2010 roku, odbył się rajd pieszy w Góry Karkonoskie.
O godzinie 7.50 razem z opiekunami – A.Telus, D. Markuszewska, M. Grenda, H. Niechwiadowicz- wyjechaliśmy w stronę Karpacza.
Oczywiście, po drodze nie zapomnieliśmy zabrać ze sobą przewodnika, który od razu, pokazał nam miejscowy kościółek Wang, a po bliższym zapoznaniu z nim, na nic nie zwlekając wyruszyliśmy na prawdziwy szlak, którym dotarliśmy aż do zbocza Śnieżki, mijając po drodze okoliczną przyrodę, oraz zapoznając się bliżej z miejscowym klimatem i otoczeniem.
Jednak najtrudniejsza część trasy tak naprawdę byłą dopiero przed nami. I rzeczywiście już w połowie wielu z nas opadało z sił, choć po krótkim postoju doszliśmy na najwyższy szczyt i zdobyliśmy Śnieżkę.
Po niedługim odpoczynku na szczycie ruszyliśmy do schroniska, gdzie po znacznie mniej męczącym schodzeniu ze szczytu, zjedliśmy długo oczekiwany obiad.
I tym razem długi odpoczynek przyniósł oczekiwany rezultat, i chyba wszystkim dodał sił, do dalszej wędrówki. Tak więc ruszyliśmy dalej i niedługo dotarliśmy do małego cmentarzyka, upamiętniającego wszystkich, którzy zginęli w tych pozornie niewinnych górach. Tak jak przy poprzednich postojach dowiedzieliśmy się od przewodnika, kilku ciekawostek, i... ruszyliśmy dalej, cały czas kierując się w dół zbocza.
Nasz rajd nieubłaganie zbliżał się ku końcowi, i już niebawem siedzieliśmy w autobusie, kierując się w stronę Nowej Rudy. A kiedy dotarliśmy, chyba nikogo nie zdziwił fakt ze wszyscy rozeszli się do swoich domów, tym samym kończąc sobotnią wycieczkę...