Strona Główna 18 Listopad 2017

30.10.2010 Wiedeń
Wydarzenia

ZALEGŁE!

Turystycznie Austria kojarzy się z dwoma rzeczami – krainą narciarstwa - Alpami oraz Wiedniem.
Wiedeń - stare, zabytkowe miasto jest miejscem pięknym, które trzeba zobaczyć, by poczuć niesamowitą atmosferę, jaka w nim panuje. Różnorodność i bogata oferta kulturalna sprawiają, że o każdej porze roku jest atrakcyjny. Warto zatrzymać się na dłużej, by poznać to przepiękne miasto cesarzy.

Dzięki projektowi „EURO - KULTURA, CZYLI WŚRÓD EUROPEJSKICH NARODÓW” mogliśmy dołączyć do grona wielbicieli tego miejsca. Już w ubiegłym roku szkolnym mówiło się o tej wycieczce. Gdy został podany dokładny termin, wszyscy odliczali dni do upragnionego wyjazdu. 30 października, nad ranem, wyruszyliśmy, aby poznać niespotykaną architekturę, muzykę i sztukę austriackiej stolicy. Na miejsce dotarliśmy około godziny 9, jednak już w autokarze nasz przewodnik rozpoczął opowieść o historii tego miejsca.

Pierwszym zwiedzanym przez nas zabytkiem był pałac Schönbrunn - letnia rezydencja cesarska. Barokowa rezydencja wabi takimi atrakcjami, jak: czarujący krajobraz parkowy, Palmiarnia, Glorietta i ogród zoologiczny.
Następnie zobaczyliśmy Belveder - dawną rezydencję księcia Eugeniusza Sabaudzkiego; dziś w barokowych salach mieści się galeria malarstwa.
Gdy jechaliśmy autokarem przez Ringstrasse podziwialiśmy najważniejsze monumentalne budowle: ratusz, parlament, operę, muzea, ekskluzywne hotele.
Kolejnym punktem wycieczki był Pałac Hofburg - siedziba cesarska z apartamentami Sissi, skarbcem i biblioteką. Stamtąd udaliśmy się na spacer głównymi ulicami miasta.
Weszliśmy także do Katedry Świętego Szczepana. Jest to symbol Wiednia i najważniejsza budowla gotycka w Austrii, w której znajduje się cały szereg cennych dzieł sztuki. Podziwialiśmy „Ołtarz z Wiener Neustadt“ - gotycki ołtarz skrzydłowy z roku 1447, a także bogate rzeźbiarskie ozdoby na filarach wewnętrznych i zewnętrznych.  Po stronie południowej można wspiąć się po 343 stopniach na szczyt wieży, z której roztacza się wspaniały widok na całe miasto ...

W Wiedniu, na każdym rogu ulicy, na zmęczonego turystę czekają liczne kawiarnie. Jedna z najsłynniejszych to oczywiście ta przy Hotelu Sachera. Niestety, nie mieliśmy na tyle czasu, aby przysiąść i delektować się słynnym wiedeńskim tortem, ale zobaczyliśmy to miejsce.
Stolica Austrii jest bardzo zróżnicowana architektonicznie. Poza budowlami w „tradycyjnych” stylach zobaczyliśmy przykład niekonwencjonalnej secesji – dom projektu Hundertwassera. Ostatnim punktem programu był Kahlenberg - wzgórze, z którego rozpościera się piękny widok na miasto. To właśnie z niego wyruszył król Polski - Jan III Sobieski w 1863r, by uchronić Europę od najazdu tureckiego, a my udaliśmy się w drogę powrotną do domu.

Mimo, że krótki czas zwiedzania nie pozwolił w pełni delektować się urokami miasta, to chwile w nim spędzone zapadną w naszej pamięci na długo. Trudno poznać to miasto o wielu twarzach w czasie jednego dnia. Dlatego mam nadzieję, ze jeszcze powrócimy do Wiednia...