Strona Główna 23 Październik 2017

Nowa Ruda Info

Szkolny Klub Turystyczny

WYCIECZKA DO KARPACZA

Rok szkolny 2014/2015 już tradycyjnie rozpoczęliśmy wycieczką do Karpacza w ramach Szkolnego Klubu Turystycznego.

W dniach 10-11 października 2014 roku odbyła się szkolna wycieczka do Karpacza, współfinansowana ze środków Urzędu Miejskiego w Nowej Rudzie. Zaraz po godzinie 16.00, w grupie trzydziestu uczniów klas I –III Gimnazjum nr 1 im. Zjednoczonej Europy, wraz z opiekunami: p. Iloną Piotrowicz, Alicją Postrożną, Jolantą Wójcik i Małgorzatą Wygodą- Pawliną wyjechaliśmy na długo wyczekiwany, dwudniowy rajd do Karpacza.

Droga autobusem do tego pięknego miasta minęła bardzo szybko ze względu na świetne  towarzystwo i przyjazną atmosferę. Zaraz po przyjeździe spacerowaliśmy po mieście i zwiedzaliśmy okoliczne muzea. W trakcie „spacerku” zwiedzaliśmy Dziki Wodospad oraz Muzeum Sportu i Turystyki. Po dotarciu do Młodzieżowego Schroniska w Staniszowie czekało już na nas zorganizowane przez kierownika Schroniska ognisko, podczas którego wszyscy bardzo miło spędziliśmy czas rozmawiając, grając i śpiewając.

Następnego dnia, po „ciężkiej” nocce, zafundowanej przez opiekunów, oraz wspólnym śniadaniu, pod opieką pani przewodnik czekało na nas wyzwanie – Śnieżka! To była ciężka (piesza) wyprawa, która zakończyła się sukcesem. Choć dojście na szczyt nie było łatwe, to po dotarciu na najwyższe wzniesienie Czech, byliśmy szczęśliwi i dumni.

Krótko po tym, siedzieliśmy już w autobusie, w drodze do domu. Do Nowej Rudy wróciliśmy z uśmiechem, podkrążonymi oczami i bolącymi łydkami, ale  pełni wrażeń, z masą wspomnień i smutkiem, że już jesteśmy z powrotem.
Wycieczka minęła bardzo szybko, za szybko, większość z nas na pewno chciałaby zostać jeszcze dłużej, dalej zwiedzać, „wędrować” szlakami górskimi i spędzać czas w tak miłym towarzystwie. Wszystkim nam, wyjazd do Karpacza długo zapadnie w pamięci i będziemy wracać do niego we wspomnieniach.

Rajd „FERIE ZIMOWE W GÓRACH SOWICH”

17. – 19. 02. 2014r.

Podczas trzydniowego pobytu w Sokolcu:

•       braliśmy udział w zabawach integracyjnych i ruchowych („sałatka owocowa” ciągle na czasie),
  •       w czasie wędrówek szlakami górskimi utrwalaliśmy umiejętność posługiwania się mapą  i kompasem oraz wzbogacaliśmy naszą wiedzę na temat regionu,
  •       udaliśmy się pieszo do Walimia (niektórzy marudzili, że za daleko i że bolą nogi) w celu zwiedzenia jednego z kompleksów „Riese”,
  •       rozmawiając na temat norm społecznych i układając KODEKS CZŁOWIEKA KULTURALNEGO realizowaliśmy elementy programu profilaktyczno – wychowawczego szkoły,
  •       rozwiązywaliśmy zadania z kart pracy – quiz wiedzy o Górach Sowich,
  •       braliśmy udział w warsztatach językowych (w związku z tym śpiewająco wyjaśniliśmy panu przewodnikowi znaczenie słowa „Riese”),
  •       z ochotą zasiadaliśmy do wspólnych posiłków (szczególnie szybko jedzenie zniknęło po wycieczce do Walimia),
  •       zdecydowanie za krótko siedzieliśmy w naszych pokojach.

Zdjęcia z ferii zimowych znajdują się w galerii- Ferie zimowe